Moc olejków-olejek kokosowy do włosów i ciała&olejek do mycia twarzy

lipca 31, 2017
Mój dzisiejszy post przygotowałam według swoich własnych obserwacji.
Olejków zawsze bałam się jak ognia, zwłaszcza tych do twarzy.
Nie lubiłam ich na swoim ciele, zostawiały tłusty flirt, który bardzo mi przeszkadzał i nie do końca odpowiadał.
To już na szczeście przeszłośc.. dzisiaj olejki to mój nieodłączny element w codziennej pielęgnacji.
Jeśli macie ochote dowiedzieć się paru cennych rzeczy, zostańcie ze mną.



Zacznijmy wiec od olejku, którego uzywam najdłużej i który pomógł mi w walce z przesuszonymi włosami.
Kupiłam go w sklepie TK MAXX na dziale z kosmetykami, kosztował ok 10£ i jego pojemnośc to 120 ml.
Kosmetyk dodatkowo zawiera organiczny olejek arganowy, który skutecznie wzmacnia jego działanie oraz wzbogaca skład.
Najważniejszym zadaniem, które ma spełniac jest nawilżenie, odżywienie oraz odnowa włosów.
Ma przywrócic im naturalny blask oraz witalność.
Wniknąc w głąb włosa i pozostawić go jakby narodził sie ponownie.
Kosmetyk jest w konsystencji płynnej, zawiera pepitke dzięki, której łatwiej nabiera sie go na dłoń.
Ok 2h przed myciem włosów (czasami dłużej, wszystko zależy od tego ile mam czasu) nakładam olejek na włosy od nasaday aż po same końce.
Robie tak dlatego, że moja skóra głowy szybko się przesusza i jest skłonna do łupiezu.
Dzięki temu krokowi skutecznie, mogę uniknąć tych dwóch rzeczy.
Nastepnie pozwalam mu się wchłonąć do końca.
TRIK! Jeśli chcesz wzmocnić ten krok, nałóż na głowe foliowy czepek, który wytworzy dodatkowe ciepło. Dzieki temu, Twoje włosy wchłoną wiecej substancji odżywczych.
Myje swoje włosy dwa razy, w ciepłej wodzie (nigdy goracej! otwiera to łuski włosa i koncówki wygladają na rozdwojone).
Nie nakładam juz odżywki, natomiast dodatkowo płucze je  trzeci raz w letniej wodzie aby zamknać wyżej wspomniane łuski włosa.

Powtarzam ten rytułał 1-2 razy w tygodniu od ok dwóch lat.
Moje włosy są po nim sypkie, łatwiej sie układaja, pieknie błyszczą i łatwiej się rozczesują.
Nie wyobrżaam sobie pielegnacji bez tego czynniku, wpłynał on na moje włosy bardzo korzystnie.

Nazwa: Coconut Oil
Cena: 10£
Dostepnosc: http://allegro.pl/olejek-do-wlosow-kokosowy-100ml-5-olejow-i-wit-e-i6904713226.html
Pojemność: 120ml



Drugim olejkiem jest także olejek kokosowy jednak przeznaczony on jest do ciała.
Jest w postaci stałej, po zetknięciu z ciepłem naszych dłoni przeradza się w płynną. 
Stosuje go na zmiane z balsamem nawilżajacym tj co drugi dzień po kąpieli wcieram go w całe (mokre jeszcze) ciało a pózniej delikatnie wycieram się ręcznikiem.
TRIK! Nigdy nie wycieram mocno swojego ciała, zawsze robie to powoli i delikatnie. 
Jeśli masz chwileęczasu pozwól swojemu ciału wyschnąć, zadziała to na nie bardzo korzystnie!
Zadaniem olejku do ciała jest nawilżenie, nawodnienie oraz pozostawienie Twojej skóry miekkiej i gładkiej.
Moja skóra go uwielbia i zawsze po kąpieli o niego pyta :-)

Jeśli nie mam czasu na olejowanie swojego ciała, dodaje go do wody w wannie. 
Dzięki czemu, podczas kąpieli moja skóra wchłania wszystkie cenne substancje a ja mam czas na relaks.

Nazwa: Coconut Oil Body 
Cena: 3£
Pojemność: 200ml



Do ostatniego olejku przekonałam sie zupełnie niedawno, w trakcie czytania ksiazki Charlotte Cho "Sekrety Urody Koreanek".
Od zawsze wydawało mi sie, ze nakładanie na moja tłusta juz skóre twarzy olejku a co dopiero mycie ją olejekiem, przyniesie negatywne skutki w postaci wiekszej ilości niedoskonałości oraz sebum.
Charlotte skutecznie odwiodła mnie od tego myślenia.
Dlaczego?
Jak mówi Charlotte "Olej lubi sie z olejem, wiec olejek myjący moze przeniknąć i usunąć nadmiar sebum i tłuste zanieczyszczenia, jak makijaż czy krem".
Postanowiłam sama się przekonać, pobiegłam więc do Bootsa i kupiłam olejek firmy N7 do mycia twarzy.
Już po pierwszym użyciu zauważyłam, że moja skóra nie jest tłusta.
Była miekka i nawilżona a w dodatku promienna.
Po tygodniu, rezultaty były zauważalne gołym okiem.
Pory czyste, mniejsze a skóra gładka i widocznie nawilżona.
Nie wystapiły tez żadne zmiany na mojej twarzy.
Olejek myjący wprowadziłam do swojej wieczornej rutyny jako pierwszy krok oczyszczania, wspomagam się szczoteczka do mycia twarzy.
Wylewam 2 pompki substancji na dłon, po czym myje za jego pomocą cała twarz, nastepnie sięgam po szczoteczke i okreżnymi ruchami masuje cała twarz, jednoczenie zmywajac makijaz i pobudzic ją do lepszego krążenia.
Jeśli macie jeszcze jakieś wątpliwości, nic nie zaszkodzi wam siegnać i spróbowac tak jak ja!
TRIK! Lepiej używać specjalnych olejków przeznaczonych do mycia twarzy, olej kokosowy lub każdy inny moze pozostawić na skórze tlusty film.

Nazwa: Cleasing Oil, Beautiful Skin, N7
Cena: £11
Dostepnosc: Boots, Polska link http://www.rossmann.pl/Produkt/Bielenda-Skin-Clinic-Pofessional-uszlachetniony-olejek-arganowy-do-oczyszczania-i-mycia-twarzy-14,352925,7025
Pojemność: 150ml

Szczoteczka: Boots, cena 3£
Podobna: link http://allegro.pl/szczoteczka-oczyszczajaca-do-twarzy-clatronic-i6598350448.html




Jak powszechnie wiadomo oleje kokosowe to prawdziwe cuda natury.
Dodaje się je do jedzenia, kawy, napojów oraz kosmetyków.
Działają korzystnie na nasz organizm od środka i skóre całego ciała od zewnątrz.
Mnie olejki przekonały do swoich wspaniałych własciwości, mam nadzieje, że tym postem choć troche zacheciłam was do spróbowania tych kosmetyków.
Mam nadzieję, że rownież się nie zawiedziecie.
Na koniec podam was prosty przepis na koktajl, który pije codziennie rano przed wyjściem do pracy.

ok 1 szklanki mleka kokosowego lub wody kokosowej ( 150ml )
1 banan
3 truskawki
garść borówek lub jażyn
łyżeczka nasion chia

*wszystko miksuje ok 3 minut w blenderze na najwyższych obrotach! Gotowe! Smacznego!


Dziekuje za przeczytanie, do zobaczenia niedługo




*jako zródła informacji odniosłam sie do ksiażki Charlotte Cho z Soko Glam, autorki ksiażki "Sekrety Urodu Koreanek, elementarz pielęgnacji"




Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.